Výlet do Velké Británie

Ve dnech 31. 10. – 6. 11. se žáci 5.–9. ročníků Základní školy Mikulov, Valtická, zúčastnili spolu s učitelkami Beátou Fabičovičovou, Norou Kalivodovou, Kamilou Foltýnovou a paní psycholožkou Danielou Košťálovou jazykového pobytu ve městě Hastings ve Velké Británii.

První den jsme vyrazili v 11.00 hodin směrem na Brno, přejeli přes celou Českou republiku a pak dál přes Německo, Belgii, Nizozemí a Francii, kde jsme v časných ranních hodinách prošli pasovou kontrolou. Kanál La Manche jsme propluli na trajektu a dorazili jsme do města Hastings. Celý den jsme strávili prohlídkou města, podívali jsme se na moře, vyjeli lanovkou na zříceninu hradu a navštívili rybářské muzeum. Také jsme se podívali do pašeráckých jeskyň a místního akvária. Večer jsme se ubytovali ve White Rock Mansion, kde pro nás připravili večeři v halloweenském stylu.

V pondělí dopoledne nás čekala výuka a na oběd jsme měli sendviče, ovoce a typické anglické chipsy. Odpoledne jsme absolvovali klasický čaj o páté, kde jsme se naučili, jak připravit a pít anglický čaj se zákusky. V úterý nás čekal výlet do zábavního parku se zoo, kde jsme viděli různé druhy opic, tučňáky, hady, poníky a spoustu dalších zvířat. Ve středu jsme měli poslední hodiny výuky, kdy jsme dostali certifikáty. Odpoledne jsme navštívili město Brighton a jeho slavný Royal Pavilion, známé letovisko anglických králů přestavěné v orientálním stylu.

Ve čtvrtek jsme brzy ráno vyrazili do Londýna, kde jsme si prohlédli nejslavnější památky, jako například Buckinghamský palác s výměnou stráží, parlament a Big Ben, Trafalgarské náměstí, Leicester Square a Covent Garden. Svezli jsme se také na London Eye, 135 metrů vysokém ruském kole, a navštívili London Dungeon, muzeum temné historie Londýna, ve kterém nás, kromě jiného, „popravili". Ve večerních hodinách jsme se vydali na cestu zpět a v pátek v pořádku dojeli domů.

Výlet jsme si moc užili a děkujeme všem učitelkám, které pro nás výlet zorganizovaly.

Studijní pobyt byl uskutečněn v rámci operačního programu Výzva 56 vyhlášeného Evropskou unií.