Miliony z Unie posílily zájem o Mikulovsko

Na město Mikulov a okolí se zaměřily hned dva nedávno ukončené projekty. Z fondů Evropské unie na ně šlo téměř sedmnáct miliónů korun. Tato investice už přitom přinesla své plody. Návštěvnost regionu šla nahoru stejně jako počet ubytovaných hostů.

Mikulovsko – profesionální partner v cestovním ruchu. To je název projektu, který odstartoval na podzim roku 2008. Realizovalo ho město Mikulov spolu s Dobrovolným svazkem obcí Mikulovsko a obcí Pasohlávky. Náplní projektu byly společné marketingové aktivity.

„Konkrétně šlo třeba o jednotnou propagaci turistických produktů, reklamní kampaně v médiích, výrobu a distribuci tiskovin, aktualizaci webových stránek, společnou prezentaci na veletrzích či vytvoření nového loga území,“ rozvedla Kateřina Korandová z Odboru regionálního rozvoje a investic Městského úřadu v Mikulově.

Klíčový výstup projektu pak představuje založení destinační společnosti Mikulovsko. Ta v současné době začíná přebírat a rozvíjet činnost v oblasti cestovního ruchu. „Společnost už ve spolupráci s městem a s podporou partnerů vydala tiskovinu Mikulovské léto a uspořádala fam trip, poznávací zájezd pro zástupce významné organizace cestovního ruchu z Rakouska,“ uvedla Marcela Koňáková, ředitelka destinační společnosti.

Uskutečněné aktivity vyšly celkem na deset milionů korun, z toho 92,5 % pokryla získaná dotace z evropských fondů.

Druhý regionální projekt s názvem Tvorba a propagace produktů, realizace marketingové kampaně turistické oblasti Pálava a Lednicko-valtický areál rozšiřoval propagační aktivity na větší území. Celkové výdaje tohoto projektu, jehož garantem se stalo občanské sdružení Adonis, činí necelých osm milionů korun.

„Ačkoliv hospodářská krize způsobila celorepublikově zaznamenaný pokles návštěvnosti a ubytování, podle monitoringu ho Mikulovsko díky realizaci těchto dvou projektů nikterak výrazně nepocítilo. Naopak se posílilo pozitivní vnímání regionu a zvýšil se zájem o jeho návštěvu,“ vyzdvihla Korandová.

DS