MIKULOVSKO je území s obrovským turistickým potenciálem

Mikulovsko - destinační společnost (MDS) je praktickým příkladem fungující organizace destinačního managementu v Jihomoravském kraji.

Specializuje se na turistickou destinaci Mikulovsko, významnou část turistické oblasti Pálava a Lednicko-valtický areál. Zakladatelé a členové jsou významní a zkušení aktéři cestovního ruchu, kteří společně usilují o zabezpečení vhodných podmínek pro komplexní a systematický rozvoj cestovního ruchu na území turistické destinace Mikulovsko.

Řízením MDS byla v roce 2016 pověřena Marcela Koňáková, která od letošního roku naplno převzala vedení a pokusí se uplatnit dlouholeté zkušenosti získané v turistických informačních centrech a v městské společnosti Mikulovská rozvojová.

V čem vidí potenciál území, jaké jsou vize Mikulovsko – destinační společnosti a její nejbližší plány. O tom si může přečíst v rozhovoru, který nám poskytla.

Můžete nám přiblížit region Mikulovsko, o jak velkém území vlastně hovoříme?
„Jsme relativně malý region, kde ve 27 obcích žije asi 30 tisíc obyvatel. Dostali jsme do vínku vzácné území s obrovským turistickým potenciálem, o které je potřeba se starat a začít se řídit pravidly prospěšnými pro naše obyvatelé i návštěvníky.

V roce 2018 dosáhlo přenocování turistů počtu 662 760 a celkem přijelo 318 580 hostů. Průměrně přenocovali dvě noci. Návštěvnost čtyř turistických informačních center dosahuje 275 tisíc osob za rok a dvanáct turistických cílů ročně přiláká přes 450 tisíc návštěvníků. Každoročně se tak náš region díky výraznému cestovnímu ruchu proměňuje v jednu z nejnavštěvovanějších turistických destinací.“

Jaké jsou vize MDS?
„Základní vizí destinační společností Mikulovsko je stát se významným partnerem aktérů regionu při prosazování udržitelného rozvoje cestovního ruchu. Chceme usilovat o zabezpečení komplexního a systematického destinačního řízení, jehož výsledkem bude zákaznicky orientovaný přístup poskytovatelů služeb, nabízející autentický zážitek z pobytu na jižní Moravě. Chceme zlepšovat a zkvalitňovat produktovou nabídku destinace a efektivně ji propagovat. Budeme se snažit vyvíjet takové aktivity, který etablují Mikulovsko jako celoroční destinaci. Mikulovsko vidíme jako významnou součást turistické nabídky nejen jižní Moravy, ale i jako součást jedné z vedoucích turistických destinací domácího turismu.

Na co konkrétního se chcete zaměřit v letošním roce?
„V letošním roce bychom rádi pokračovali v monitoringu infrastruktury cestovního ruchu. Zaměříme se na aktuálních stav a funkčnost stezek, kontrolu jejich značení. Vše staré a nefunkční se musí opravit nebo odstranit. Ve spolupráci s informačními centry dokončíme rozsáhlou aktualizaci turistických cílů a služeb v cestovním ruchu.

Mezi naše běžné činnosti samozřejmě patří zpráva turistického portálu mikulovsko.com, rozvoj komunikace na sociálních sítí, vzdělávací aktivity, zapojení do marketingových informačních systémů a monitoring návštěvnosti destinace.“

Co připravuje MDS v nejbližší době?
„17. března 2020 nás čeká BURZA INFORMACÍ. Jedná se o pracovní název setkání aktérů cestovního ruchu, pracovníků informačních center, provozovatelů památek a podnikatelů, kde bychom rádi představili výsledky činnosti MDS. Provozovatelé turistických cílů nás zde také seznámí s novinkami na turistickou sezónu, sdělíme si aktuální informace o připravovaných marketingových aktivitách a mnoho dalšího.“

Členové:

město Mikulov | obec Pasohlávky | DSO Mikulovsko | APCR Mikulov, o. p., ZO ČSOP ADONIS | Sdružení vinařů Mikulovské vinařské podoblasti | DSO Čistá Jihlava

Kontakt:

Marcela Koňáková, ředitelka MDS Mikulovsko-destinační společnost, z.s.p.o.

tel.: 725 83 83 30 | e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Jitka Sobotková

Mikulovsko logo