Mikulov řeší parkování ve městě
Vedení Mikulova se intenzivně zabývá řešením parkování ve městě a v blízké budoucnosti chce dopravní situaci, která zejména v letní měsíce bývá hodně náročná, zlepšit.
„Parkování a pohyb vozidel nejen v turistické sezoně, je čím dál obtížnější. Pro řešení této situace jsme navázali spolupráci s Centrem dopravního výzkumu, což je naše jediná dopravní vědeckovýzkumná organizace v působnosti Ministerstva dopravy. Smyslem této spolupráce je na základě podrobné analýzy současného stavu, nalézt optimální řešení dopravy v našem městě. Zpracovaná studie by nám měla dát například i odpověď na to, kolik je v Mikulově potřeba parkovacích míst, kde by bylo vhodné nové parkoviště postavit a jaká by byla návratnost investice," řekl starosta města Rostislav Koštial.
Jedním z možných řešení, o kterém radnice už nyní ví, je vybudovat parkovací dům ve svahu na ulici 22. dubna. Mohl by mít čtyři podzemní patra s velkou plochou pro autobusy, pro vystoupení a nastoupení turistů. „Zatím jsme ve fázi úvah a hledáme možnosti. Předpokládaný rozpočet je ale opravdu velký, asi sto dvacet milionů korun. A dotace na takovéto investice zatím nejsou," řekl starosta.
Přeplněnost centra parkujícími auty, nejen v turistické sezoně, je značná. Vedení Mikulova by rádo šlo ve smyslu celospolečenského trendu a tím je vytěsnit dopravu a parkování z centra na periferii a vybudovat zde záchytné parkoviště. „ Alternativní řešení hledáme právě s odborníky z Centra dopravního výzkumu, diskutujeme i o možnostech jako je používání elektromobilů a ekologického zásobování centra. Vím, je to hodně vzdálená budoucnost, ale i o těchto řešeních je nutné přemýšlet," podotknul starosta.
Parkování v centru města se týká i obyvatel, kteří zde žijí, či podnikatelů, kteří v centru mají své provozovny. Pro ně platí od nového roku nový systém zpoplatnění parkování. Od ledna 2016 došlo ke zdražení parkování přímo na Náměstí, kdy z původních čtyř set korun se nyní platí jeden tisíc pět set korun za rok. Rezidentní karty pro parkování na ulicích Kapucínská, Česká, Brněnská, Svobody, Alfonse Muchy či Husova stojí pět set korun na rok. „Zdražení rezidentních karet je přirozenou regulací dopravního zatížení centra města," řekla místostarostka Marie Leskovjanová. Na Náměstí parkují řidiči i mimo vyhrazená parkovací místa a Náměstí se tak stává spíše parkovištěm. „Řidiči nerespektují, že zakoupení karty umožňuje parkování pouze tehdy, je-li parkovací místo volné. Protože je prostor k parkování na Náměstí malý, doporučujeme rezidentům, kteří bydlí na Náměstí, zakoupení levnější parkovací karty v přilehlých ulicích. Přístup vedení města k parkování mimo vyhrazená místa se od února velmi zpřísní a řidič, který zaparkuje své vozidlo mimo parkovací místo, musí počítat s pokutou od Městské policie. Stejně tak na řidiče zásobování, kteří poruší zákon 361/2000 Sb. bude nahlíženo mnohem přísněji," dodala místostarostka.
Výše parkovného v automatech se nemění a zůstává 10 korun za hodinu.
Více informací k systému parkování poskytne Lenka Tesařová ze společnosti Tedos Mikulov, kde se parkovací karty také prodávají. A to vždy v pondělí a ve středu od 7.00 do 17.00 hodin (od 11.00 do 12.00 je polední přestávka). "Prosím zájemce o parkovací karty, aby s sebou měli potřebné doklady k vydání parkovací karty: tzn. občanský průkaz, případně nájemní nebo kupní smlouvu, technický průkaz vozidla, v případě podnikání výpis z živnostenského rejstříku, v případě používání služebního vozu prohlášení zaměstnavatele o používání vozu k soukromým účelům s aktuálním datem, potvrzení od zaměstnavatele k vydání zaměstnanecké karty s aktuálním datem, prohlášení o používání vozu s ověřeným podpisem + kopii tech. průkazu. V případě nedodání potřebných dokladů nebude zájemci karta vydána," řekla Lenka Tesařová.
js