Cyklostezka by se mohla otevřít i pro osobní auta
Objevte rakouské pohraničí... zatím na kole. V budoucnu - uvidíme.
Poslední detaily týkající se rozšíření cyklostezky Mikulov – Ottenthal pro motorová vozidla jsou vyřešeny. Zástupci obou měst, Jihomoravského kraje a Správy a údržby silnic se na konci července sešli na půdě Městského úřadu v Mikulově a s odborníky doladili projekt. Už nic nebrání tomu, aby jej v říjnu mohli podat a zažádat o finance na jeho realizaci.
„Po vzájemné dohodě začleníme investici do souboru projektů Jihomoravského kraje z Přeshraniční spolupráce Rakousko – Česká republika,“ uvedl Rostislav Koštial, starosta Mikulova. Pokud se peníze z fondu Evropské unie podaří získat, celý záměr by se mohl uskutečnit již během příštího roku.
Cyklostezka, která spojuje Mikulov s rakouskou obcí Ottenthal, byla zrekonstruována a otevřena v roce 2006. Dosud jí můžou využívat pěší, cyklisté, jezdci na koních a motocyklech do 50 cm3. Po otevření hranic však začala rakouská strana usilovat o možnost otevření silnice pro vozidla do 3,5 tuny. „Máme obrovský zájem na tom, abychom mohli cestu z Ottenthalu do Mikulova plně využívat,“ uvedl starosta obce Ottenthal Albert Graf s tím, že ačkoliv jsou od sebe obě obce vzdálené šest kilometrů, musí jich lidé urazit celkem šestnáct. I proto si zřejmě někteří řidiči cestu zkracují a kličkují mezi cyklisty, i když je na cestu motorovým vozidlům vjezd zakázán.
Na tom, aby se mohla silnice otevřít pro běžný provoz, mikulovská radnice během dvou let intenzivně pracovala. Loni byly dokončeny pozemkové úpravy, které řešily koridor pro dotyčnou komunikaci. A příští rok taky uplyne limitující lhůta, kterou stanovil program, z něhož byla cyklostezka financována. „Pět let musí být cyklostezka využívána k původně schválenému záměru, jinak by nám hrozili sankce,“ upřesnil Koštial. I tuto podmínku se podaří dodržet.
Přechod by si však měl za každých okolností zachovat turistický charakter. „Cesta, která bude mít na šířku pět metrů, by měla umožnit pohodlný přeshraniční styk. Nově i tomu, kdo si chce zajet na kávu a není zdatný cyklista,“ naznačil svoji představu Koštial. S provozem nákladních vozidel se tudíž nepočítá.
ds