Jak se žije s handicapem

Jaké to je být nevidomým či se pohybovat na vozíčku, a jak pomáhá pes či morče lidem, kteří jsou postižení? To všechno si mohli na vlastní kůži vyzkoušet žáci Středního odborného učiliště Mikulov. 25. října se celá škola zapojila do projektového dne „Integrace handicapovaných osob ve společnosti“. Jednu ze šesti dílen vedl handicapovaný tenista Miroslav Brychta, který dětem vyprávěl svůj osobní příběh. Po nehodě, při které ochrnul, nezanevřel na život a začal se věnovat sportu a dnes patří mezi špičky Českého tenisového svazu vozíčkářů. S žáky hrál tenis na svém sportovním vozíku. Další z dílem byla zaměřena na zrakově postižené, kde si žáci vyzkoušeli chůzi se slepeckou holí a s klapkami. Seznámili se také se znakovou řečí a pracovnice Remedii Břeclav přivezly do Mikulova vycvičeného psa na canisterapii. Ve skupinách vytvářeli plakáty na téma handicap a život s handicapem. Jaké to je pracovat v kavárně pro zrakově postižené, si mohli studenti vyzkoušet v kavárně U Obřího soudku, kde obsluhovali hosty se zavázanýma očima. Jednou z dílen byl filmový klub, který byl spojen s diskusí na téma, jaké jsou potřeby tělesně postižených. Po chodbách školy byla také výstava zaměřená na různé druhy zdravotních handicapů, kterou připravili žáci pod vedením svých učitelů během uplynulého měsíce.

V rámci celého projektu „Modernizace výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s využitím ICT technologií“, jehož patronem je Evropská unie, již proběhl kromě života s handicapem také den zaměřený na židovství a další projektový den bude v prosinci. „Tam se budou žáci zabývat náboženskou tolerancí a etiketou a poslední projektový den bude na téma regionální specifika. Ten nás čeká na jaře příštího roku,“ řekla učitelka Iva Šrámková.

jich

OPVK_hor_zakladni_logolink_RGB_cz