Nepříjemná zkušenost s podivným podnikáním paní Z. J.

V životě nastanou chvíle, kdy se chceme důstojně a klidně rozloučit se zesnulým, ať už z řad vlastní rodiny, s příbuznými, či přáteli. Nedávno mě tato smutná událost také potkala, a proto jsem vyhledala služeb zahradnictví v Mikulově na ulici K Vápence, abych objednala smuteční kytici. Do zahradnictví jsem zamířila v odpoledních hodinách. K mému překvapení jsem zjistila, že je zavřeno, přestože jsem přišla v otevírací době. Vytočila jsem tedy telefonní číslo, na které mě odkazovala cedulka za sklem. Telefon nikdo nezvednul. Nenechala jsem se odbýt a klepala na všechny dveře, až mi otevřela paní Zuzana J. a ochotně moji objednávku přijala. Trvala na záloze 500 Kč, proto jsem si vyžádala potvrzení o zaplacení zálohy. Z celé objednávky jsem měla zvláštní pocit, protože paní zahradnice měla ruku v sádře a z domu byl cítit nepříjemný závan. Zhruba deset minut po mé objednávce jsem se od své rodiny dozvěděla, že už byla kytice objednána v jiném zahradnictví, proto jsem se na místo vrátila a chtěla objednávku zrušit. Bohužel mi nikdo neotevřel, a tak jsem se vydala do zahradnictví hned druhý den ráno. Paní Z. J. mi oznámila, že za mé peníze již nakoupila květiny, přestože má objednávka byla určena až na třetí den poté. Trvala jsem na vrácení peněz. Zahradnice mi řekla, že bude mít peníze odpoledne a domluvily jsme se na určitou hodinu předání. V domluvenou hodinu nikdo neotevřel. Po telefonu mi sdělila, že se nemusím bát, že přijde a po půl hodině už nezvedala telefon a nereagovala na sms. Jediné, co mi po této nepříjemné zkušenosti zůstalo, byl lístek od zaplacené zálohy.

Tento článek by měl sloužit jako varování mikulovským občanům před nekalými obchodními praktikami „paní podnikatelky“. V souvislosti s mou nepříjemnou zkušeností jsem se dozvěděla, že tyto a podobné nepříjemnosti se objevili u paní Z. J. již v minulosti. Celá situace v zahradnictví je komplikovaná. Na polovině pozemku hospodaří ještě jedna velmi zručná zahradnice paní K., která se od „firmy“ paní Z. J. naprosto distancuje.

Je smutné, že člověk musí být neustále ve střehu, podezřívavý a musí si důkladně promyslet, kde zakoupí i tu smuteční květinu, aby se nedostal do nepříjemností. Tato zkušenost mě trápí, proto jsem se o ni chtěla s vámi podělit. Chtěla bych se rozloučit nějakým pozitivním zvoláním, ale nic mě nenapadá. Tak vám alespoň popřeji, abyste potkávali pouze čestné prodejce, pro které je zaměstnání nejen způsobem výdělku, ale hlavně koníčkem a životní náplní…

S pozdravem Michaela S. – občanka Mikulova